Saturday, December 26, 2009

苦中一点甜

在妈病倒的那段日子里,小女小六的成绩放榜,不但令人大跌眼镜,也带来了无限的惊讶!还记得当妈还能言语的时候,曾告诉我别看低小女,也许她出乎意料的考到7A也说不定,然而当小女真的考取如妈所预料般的成绩时,那时候妈却再也不能言语了,当我告诉妈小女的成绩,妈似懂非懂的看着我点头而笑,您真的也为小女开心吗?还是为您的预测而开心?

您狠心的走了,也不会再回来了!大女的成绩也放榜了,而我只能对着天空向您传递她的成绩,您老人家可有听到吗?

虽然两个女儿今年的成绩放榜都获得很好的成绩,为原本苦楚的日子带来了点点的甜味,但却不是浓浓的喜悦,因为很多事情我都惯了都在电话与您分享,可是今时今日,定时和您谈电话的时间总令我非常惆怅,因为您已在另一个世界,那么的遥不可及,我无他愿,但愿您是幸福的!而我也相信您会保佑您的子女,您的子孙,保佑我们。对吗?

真的,真的好想念您!

2 comments:

Eileen said...
This comment has been removed by the author.
Eileen said...

You advised me try not to think about it too much, to avoid the pain. But I can tell you that it is like a wave...a wave of grief, hits me in any moment and in different way! I do not know about others..what I can say is I can't control it....at least this moment of time. Anyway, I think of this sentence "Grief is the price we pay for love". Our mum is gone but yet not forgotten, although we are apart and her spirit still lives within us, forever in our heart....I miss her so much too!